22 september 2008

Tanno Massar wordt Strategy Director bij Hill & Knowlton

Tanno Massar (1966) maakt per 1 oktober de overstap van Unilever naar Hill & Knowlton, waar hij als Strategy Director in dienst zal treden.
Tanno heeft ruim 15 jaar ervaring met corporate communicatie bij internationale ondernemingen. Door zijn track record op het gebied van reputatiemanagement, financial communications, corporate governance, M&A-  en crisis communications zal hij binnen Hill &Knowlton breed inzetbaar zijn.


Na zijn studie Bedrijfskunde (Erasmus Universiteit en McGill MBA in Montréal) begon Tanno zijn carrière bij KPN als rechterhand van de directeur In- en Externe Betrekkingen, en vervolgens als woordvoerder. Daarna richtte hij zich bij ABN AMRO op de aansturing van de media communicatie in het wereldwijde netwerk en de investment wereld. Nadat Tanno vanaf 2001 bij TNT o.a. werkte aan de positionering van de nieuwe CEO Peter Bakker en het partnership met het World Food Programme, richtte hij zich de afgelopen jaren bij Unilever als Corporate Media Relations Director op onderwerpen als corporate governance, het communicatief in goede banen leiden van reorganisaties in vele landen en het uitdragen van de vitaliteitsmissie.


Jeroen van Seeters, CEO van Hill & Knowlton Nederland:"Tanno heeft een brede ervaring met strategische communicatie in grote succesvolle bedrijven met vele stakeholders. Naast zijn expertise in het planmatig bouwen aan de reputatie van een organisatie, weet hij ook wat het is om leiders tot op bestuursniveau direct van communicatieadvies te voorzien op die momenten dat het er echt toe doet. Ik ben er van overtuigd dat hij een aanwinst is voor het team en een belangrijke rol kan spelen in de ambitieuze toekomstplannen van Hill & Knowlton”. Met de komst van Massar heeft Hill & Knowlton nu zes Strategy Directors in dienst, die op het hoogste niveau over de meest complexe communicatievraagstukken kunnen adviseren.