4 november 2004

Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker

Sanoma Uitgevers heeft de allereerste charitatieve glossy gelanceerd: Pink Ribbon. De titel van het tijdschrift is tevens wereldwijd het symbool voor borstkanker. Een Australische versie van Pink Ribbon magazine overtuigde de uitgever om ook een Nederlandse versie te maken.
De glossy verscheen begin oktober, de maand waarin borstkanker centraal staat. 100% van de opbrengsten komen ten goede aan de Pink Ribbon Association, onderdeel van Borstkankervereniging Nederland. Hill & Knowlton begeleidde de PR campagne voor dit nieuwe fenomeen.


Sanoma creëerde een glossy magazine voor de Nederlandse vrouw. Met facts & figures over borstkanker, maar vooral een blad vol verhalen van sterke vrouwen, feel good shopping en vriendschap. Om 100% van de opbrengsten aan de Pink Ribbon Association te kunnen doneren, zijn tijdens het proces geen kosten gemaakt. Alle redacteuren, de uitgever, adverteerders en Hill & Knowlton hebben pro bono samengewerkt om een succesvol tijdschrift te lanceren en zoveel mogelijk opbrengst te generen voor de Pink Ribbon Association. Hill & Knowlton introduceerde het magazine in september bij het Nederlandse publiek via een nationale PR campagne. Het Amsterdamse Amstel Hotel stelde zijn grootste zaal ter beschikking voor de lancering voor de Nederlandse pers. Die dag kleurde het nieuws roze…