11 december 2005

Nieuwe Korfbal League tilt topkorfbal naar hoger niveau

Met de start van het nieuwe korfbalseizoen heeft de Nederlandse zaalkorfbalcompetitie een andere opzet gekregen: De Korfbal League. Nieuwe speelsystemen en spelregels zijn geïntroduceerd om snelheid en spektakel te waarborgen en het imago van topkorfbal te verbeteren.
Doel van het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV): de sport breder en moderner profileren en met de introductie van de Korfbal League een duidelijke boodschap uitdragen. Korfbal is spannend, vernieuwend en met een half miljoen liefhebbers één van de best bezochte zaalsporten van Nederland.


Samen met Hill & Knowlton wordt gewerkt aan het herkenbaar maken van de Korfbal League als merk en het interesseren van een breder publiek. Daarnaast zijn diverse kernboodschappen ontwikkeld. In samenspraak met Hill & Knowlton werkt het KNKV aan een professionelere uitstraling van de Korfbal League. Een herkenbaar logo, sportkleding, nieuwe spelregels èn een aangepaste website maken een passend geheel. Een persmap en club toolkit waarborgen die professionaliteit die de Korfbal League wil uitstralen.


Met het Eredivisiegat van Studio Sport ontstond er een uitgelezen kans om de sport aan een breder publiek te tonen. NOS Studio Sport heeft de eerste professionele korfballer, Wim Scholtmeijer uitvoerig geïnterviewd en verslag gedaan van de kick-off wedstrijd. Met de introductie van de Korfbal League genereerde het KNKV in samenspraak met Hill & Knowlton aanzienlijke aandacht in de landelijke (sport)media.