22 maart 2005

NederlandsÂ’ grootste verhuurmakelaar vertaalt de particuliere verhuurmarkt in cijfers

Wonen houdt Nederlanders bezig. In de Nederlandse media is daarom veel aandacht voor de ontwikkelingen in de huizenmarkt. Ontwikkelingen ten aanzien van hypotheken, hoe lang een huis te koop staat, huizenprijzen van NVM en het kadaster. Maar, het gaat allemaal over koopwoningen. Nederland telt drie miljoen huurwoningen, waarvan maar liefst 600.000 in de particuliere sector. En in die sector is Direct Wonen de grootste verhuurmakelaar.
Direct Wonen werd bij consument en media echter nog niet als marktleider herkend. Daarom kwam Direct Wonen bij Hill & Knowlton. Met een uitgekiende strategie die gericht is op nationale, lokale, lifestyle en business media, werkt Direct Wonen samen met Hill & Knowlton toe naar de autoriteitspositie in haar markt.


Een van de belangrijkste middelen die daarbij ingezet worden is de database van Direct Wonen. Deze zeer uitgebreide database bevat trendcijfers over vraag en aanbod. Deze cijfers zijn beschikbaar op landelijk, maar ook op lokaal niveau: van de vijf grote steden, bijvoorbeeld. Regionale ontwikkelingen kunnen zo afgezet worden tegen de landelijke ontwikkelingen in de particuliere verhuurmarkt. Die insteek levert erg veel interesse op bij de media en blijkt een goede basis voor langdurige relaties: journalisten willen aankomend kwartaal de nieuwste cijfers weer toegestuurd te krijgen.


Direct Wonen bemiddelt tussen woningaanbieders en huurders/woningzoekenden in het verhuren en vinden van geschikte woonruimte. Naast veee particuliere verhuurders, maken ook makelaars, woningbouwverenigingen en vastgoedfondsen gebruik van de diensten van Direct Wonen.


Direct Wonen heeft een marktaandeel van ruim 20% in de (particuliere) huurbemiddelingsmarkt en vestigingen in 22 steden.