6 maart 2005

Makro opent voor het eerst sinds 17 jaar nieuwe vestiging

Zelfbedieningsgroothandel Makro, onderdeel van het beursgenoteerde METRO Cash & Carry, heeft tegen alle economische trends in, een nieuwe Makro vestiging in Vianen geopend. De communicatie naar de verschillende stakeholders, een plan van aanpak voor de werving van medewerkers en het hele PR-traject rond de opening was de taak van Hill & Knowlton.
400 medewerkers geworven in 1 dag
Om 430 medewerkers te werven heeft Hill & Knowlton een communicatieplan ontwikkeld waarin een Banenmarkt het centrale element was. Tijdens deze Banenmarkt, in het gemeentehuis van Vianen, konden werkzoekenden persoonlijk kennis maken met Makro-medewerkers en direct solliciteren. Ook was er een barbecue en een optreden van diverse artiesten waaronder zangeres Do. Hierdoor ontstond er een informele sfeer waarin veel ruimte was voor persoonlijk contact.


Innovatief winkelconcept
De nieuwe vestiging van Makro in Vianen toont een aantal innovaties die nieuw zijn voor de Nederlandse markt. Om media hierop te attenderen, ondersteunde Hill & Knowlton Makro met een strategisch mediaplan en een mediatraining. Bij de persbijeenkomst op de openingsdag een de aansluitende rondleiding konden journalisten met eigen ogen de innovaties bekijken. Dit resulteerde in veel media-aandacht veelal ondersteund door bijpassend beeldmateriaal.