15 oktober 2005

Lever centraal in campagne Maag Lever Darm Stichting

Dit jaar was de lever het speerpunt van de collecteweek van de Maag Lever Darm Stichting, die plaatsvond van 19 tot en met 25 juni. Ter ondersteuning van de 25.000 collectanten die langs de deuren gingen om geld op te halen, ontwikkelde Hill & Knowlton een campagnebeeld met de slogan ‘Levert u ook een bijdrage?’ en een commercial.
D66-coryfee en oud-minister Hans van Mierlo figureerde als boegbeeld van de campagne en werkte geheel belangeloos mee aan de tv spot waarin mensen werden opgeroepen om geld te geven voor onderzoek naar en voorlichting over leveraandoeningen. Hij kreeg twintig jaar geleden zelf hepatitis door een bloedtransfusie en onderging vijf jaar geleden een levertransplantatie.


Hill & Knowlton heeft voor de Maag Lever Darm Stichting een strategie ontwikkeld waarbij jaarlijks in de campagneweek een ziektegebied centraal staat. In 2004 was dat darmkanker. Mart Smeets deed toen precies in de periode van het EK voetbal een oproep om geld te geven voor onderzoek naar en voorlichting over darmkanker. In lijn met deze campagne bedacht Hill & Knowlton voor 2005 een concept waarbij de focus op het specifieke ziektegebied van de lever lag. Hill & Knowlton was verantwoordelijk voor het gehele proces, van strategie & creatie van de commercial op TV tot advisering over en ontwikkeling en coördinatie van de communicatiemiddelen.