9 december 2005

Leve je Lijf!

Met de nieuwe campagne “Leve je Lijf” van drogisterijketen DA, geeft de Beste Drogist van Nederland verdere invulling aan de gidsrol die zij in schoonheid en gezondheid wil vervullen.
Gezondheid gaat over je goed voelen en schoonheid over hoe je er goed uit kunt zien. Deze twee componenten komen gelijkwaardig samen op één plek: het lijf. De campagne legt een link tussen de service en het assortiment van DA en het doel waarvoor de producten bestemd zijn: de klant zich beter of mooier te laten voelen. Hill & Knowlton bracht de nieuwe campagne en met name de rol die deze speelt in de koers van DA, onder de aandacht bij relevante media.


DA heeft 570 winkels die maandelijks door circa vier miljoen klanten bezocht worden. De inkoop, marketing en (logistieke) ondersteuning wordt verzorgd door service- en retailorganisatie Dynadro. De Leve je Lijf campagne is een nieuwe fase in de ontwikkeling van DA naar een toonaangevende retailer. Met het inzetten van een nieuwe commerciële koers begin 2003 koos DA er expliciet voor toonaangevend te willen zijn in Schoonheid en Gezondheid. De afgelopen jaren zijn de nodige stappen gezet om deze missie te verwezenlijken. Zichtbaar in de winkels, met één merk, een nieuw logo en een nieuwe winkeluitstraling, maar ook met innovatieve winkelconcepten zoals de gezondheidsspeciaalzaak.


Gekozen is voor een multimediale aanpak, waarbij naast thema- en actie communicatie op tv, radio, in print en outdoor, de eigen DA-middelen, waaronder de 570 DA winkels, worden ingezet. De communicatie-uitingen van de Leve je Lijf campagne zijn ontwikkeld door Doorn & Roos Advertising.