12 december 2005

Italiaans design dat de media niet kan missen

Van zitbank en luxe chaise longue tot tapijt, bijzettafel en vaas – Natuzzi biedt alles om de woonkamer stijlvol in te richten met Italiaans design. Alle producten worden in Italië ontworpen én gefabriceerd.
Natuzzi is 45 jaar geleden opgericht door Pasquale Natuzzi en inmiddels uitgegroeid tot de grootste fabrikant van zitmeubels en woonaccessoires in Italië. De laatste jaren wint Natuzzi ook buiten Italië aan terrein. De producten van Natuzzi worden in steeds meer Europese woonwinkels verkocht. Zo ook in Nederland.


Hill & Knowlton creëerde samen met Natuzzi een strategie om naamsbekendheid onder de Nederlandse consument op te bouwen en te vergroten. Het bureau zette een mediastrategie op waarbij in de uitvoering een persoonlijke mediabenadering centraal stond. Er werden afspraken gemaakt op de redacties van verschillende woon- en lifestyle media om journalisten en stilisten kennis te laten maken met de visie en het brede productaanbod van Natuzzi.


Na deze eerste kennismaking, heeft Hill & Knowlton zich ten doel gesteld de media continu te informeren over de producten van Natuzzi. Journalisten zijn in het afgelopen jaar regelmatig op de hoogte gesteld van nieuwe producten en woontrends. Hill & Knowlton stelt hiervoor de persberichten op en adviseerde daarbij om vooral veel aandacht te besteden aan mooi en bruikbaar beeld. Ook heeft Hill & Knowlton regelmatig contact met journalisten en stilisten over het leveren van beeldmateriaal of producten voor woonreportages.


In een breed scala aan mediatype, varierend van dagbladen, woonbladen tot opiniebladen zijn zitbanken, fauteuils en accessoires van Natuzzi verschenen. Met de activiteiten die gepland staan voor 2006 bouwt Hill & Knowlton samen met Natuzzi verder aan de merkbekendheid van dit Italiaanse designmerk.