19 september 2013

Hill+Knowlton Strategies wint Sport Advies Award 2013

Met haar advies aan de Koninklijke Nederlandsche Wielrenunie (KNWU) wint communicatiebureau Hill+Knowlton Strategies de Sport Advies Award 2013.
Hill+Knowlton Strategies wint Sport Advies Award 2013
Stichting Sport & Zaken reikt deze prijs jaarlijks uit aan de adviseur met het meest impactvolle, gratis advies aan een sportorganisatie. Elk jaar begeleidt Sport & Zaken meer dan 55 adviestrajecten.
 
PR plan voor sportieve fietser
Hill+Knowlton Strategies adviseerde de KNWU over een PR plan om de nieuwe doelgroep ‘sportieve fietsers’ te bereiken. De KNWU wilde zich naast topsport meer richten op breedtesport, om de aanwas richting topsport te vergroten. Hiervoor organiseerde de KNWU in 2012 een aantal activiteiten, zoals de Oranje Toertocht tijdens de Olympische Spelen. Sport & Zaken matchte de KNWU aan Hill+Knowlton, die meedacht welke toegevoegde waarde de KNWU de sportieve fietser biedt en op welke wijze zij dit het beste kunnen communiceren. Ook bracht Hill+Knowlton de KNWU in contact met verschillende media, wat resulteerde in media aandacht en zelfs ledengroei.
 
Voor Hill+Knowlton Strategies leverde het adviestraject, waarin zij vele uren investeerden, ook genoeg op. Paul Kok, strategy director: ‘Ik ben zelf ook sportief fietser en ik was blij verrast door de vele activiteiten die de KNWU voor ‘mij’ organiseert. Professioneel gezien was het geweldig om te zien hoe wij met ons advies en begeleiding de KNWU konden verrassen.
 
Publieksstem
De andere finalist van de Sport Advies Award was advocatenkantoor Kennedy Van der Laan, die de Atletiekunie adviseerde over nieuwe bedrijfssportcontracten. Deze partij was  de favoriet van het publiek en won met een ruime meerderheid van de totaal 510 stemmen de publieksprijs. De jury van de Sport Advies Award, bestaande uit een mix van vertegenwoordigers uit sport en bedrijfsleven, stemde echter unaniem voor Hill+Knowlton Strategies, waarmee de eindscore uitkwam op 4-1. 
 
Actie en resultaat
Juryvoorzitter Hans Hoogeveen, directeur Operations bij Randstad en bestuurslid bij Sport & Zaken: ‘KNWU wilde nieuwe doelgroepen bereiken en zocht daar de juiste partner bij. Dit ondernemerschap en een meer commerciĆ«le gedachtegang is voor veel sportorganisaties belangrijk. Hill+Knowlton Strategies heeft deze vraag heel goed opgepikt en is van grote toegevoegde waarde geweest met haar PR plan en activiteiten. Deze hebben geleid tot actie, resultaat en impact!’
 
Voor meer informatie over de twee cases: check het filmpje op sportenzaken.nl/nieuws/videos
De Sport Advies Award is dit jaar voor de achtste keer uitgereikt.


Over Sport & Zaken
Sport & Zaken is de matchmaker tussen sport en bedrijfsleven. Tussen sportorganisaties en bedrijven met hart voor sport brengen zij samenwerkingen tot stand, die voor beide partijen rendement opleveren. Dit draagt bij aan hun missie: een optimale samenwerking tussen sport en bedrijfsleven voor een sportiever, vitaler en sterker Nederland.
Bij de stichting zijn ruim 250 bedrijven aangesloten die zich willen verbinden met sportbonden en – verenigingen en maatschappelijke sportorganisaties die versterking kunnen gebruiken.