18 juni 2010

Hill+Knowlton Strategies valt in de prijzen

Van de vier nominaties die Hill+Knowlton Strategies eerder kreeg voor PR-cases uit 2009 waar het bureau het meest trots op was, zijn er twee ook de uiteindelijke winnaar in hun categorie geworden bij de uitreiking van de Sabre Awards 2010. Tijdens een drukbezocht en feestelijk galadiner op 26 mei in Londen werden de felbegeerde trofeeën aan de prijswinnaars uitgereikt.
Hill+Knowlton Strategies valt in de prijzen
In de categorie Financiële Communicatie (fusies & overnames) bevestigde Hill+Knowlton Strategies zijn toonaangevende positie met een award. Hill+Knowlton Strategies was verantwoordelijk voor de strategie, tactiek en uitvoering van de communicatie van het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall, dat hierdoor bij politiek en publiek brede steun verwierf voor de overname van NUON. De andere award was voor het goede communicatiewerk dat Hill+Knowlton Strategies had verricht voor HP op het gebied van duurzaam inkopen door de overheid.


Opvallend aan beide prijswinnende cases is dat de Public Affairs-expertise van Hill+Knowlton Strategies een belangrijke rol heeft gespeeld in het uiteindelijke succes dat voor de klant is gerealiseerd. In de casus van Vattenfall waren provinciale en lokale overheden de aandeelhouders die in een tijdsbestek van 6 maanden een voorkeur moesten ontwikkelen voor een tot dan toe onbekende buitenlandse kandidaat-koper. In de HP-casus ging het om het bereiken van de overheid als klant.


Daarnaast stond in beide cases het begrip ‘duurzaamheid’ centraal. Ook op dit relatief nieuwe gebied heeft Hill+Knowlton Strategies inmiddels een ruime ervaring opgebouwd.


De Europese SABRE Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) worden uitgereikt door de Holmes Group, de organisatie die jaarlijks een toonaangevend rapport over de internationale PR-sector publiceert.