27 mei 2016

Hill+Knowlton Strategies uitgeroepen tot EMEA Agency of the Year

Hill+Knowlton Strategies is tijdens de SABRE awards uitreiking in Berlijn afgelopen woensdag uitgeroepen tot Agency of the Year.
Hill+Knowlton Strategies uitgeroepen tot EMEA Agency of the Year
Hill+Knowlton Strategies uitgeroepen tot EMEA Agency of the Year


Amsterdam, 27 mei, 2016Hill+Knowlton Strategies is woensdag tijdens de jaarlijkse uitreiking van de ‘SABRE awards’ in Berlijn uitgeroepen tot beste bureau van de regio EMEA (Europa Midden Oosten en Afrika). “Deze prijs is, met zovele sterke meedingende bureaus, de bevestiging voor het vele harde werken en de hoge kwaliteit van onze teams in de hele regio”, zei Lars Erik Grønntun, President en CEO van Hill+Knowlton Strategies EMEA.


De SABRE awards behoren tot de meest prestigieuze prijzen in de communicatiesector. Dit jaar vond de uitreiking plaats in Berlijn op 25 mei. Hill+Knowlton Strategies was genomineerd voor de EMEA Agency of the Year naast Burson-Marsteller, Edelman, Ogilvy PR en Weber Shandwick.


Sterke groei
“Sinds de samenvoeging van onze regio’s Europa, Midden Oosten en Afrika, twee jaar geleden, hebben veel mensen hard gewerkt om Hill+Knowlton Strategies in de regio naar een volgend niveau te tillen. Met de implementatie van onze regionale strategie van ‘Connecting, Converging and Learning’ zijn we in staat geweest dit te realiseren, halen we bijzondere nieuwe opdrachten binnen, leveren we sterkere creatieve en inhoudelijke voorstellen en zijn we nadrukkelijker aanwezig in onze regio”, zei Grønntun.


Vernieuwing van onze dienstverlening en het binnenhalen van omvangrijke opdrachten heeft in belangrijke mate bijgedragen aan sterke financiële prestaties in het grootste deel van de markten in de EMEA regio. Daaronder Groot Brittannië, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Rusland, het Midden Oosten en Zuid Afrika. Sterkere regionale cohesie is een top prioriteit voor deze grootste regio van Hill+Knowlton Strategies.


Doel, creativiteit en content
“Een andere belangrijke ontwikkeling is de door ons zelf ontwikkelde 3P methode, waarmee we reputatie en voorkeur bouwen voor opdrachtgevers. De basis daarvoor is doelgericht (purpose driven) bedenken en ontwikkelen van oplossingen. Dit ligt in het verlengde van onze vernieuwde invulling van creativiteit en creëren van content. Het kantoor in London is daarin de drijvende, wereldwijde kracht”, zo voegde Grønntun toe.


Hill+Knowlton Strategies is het communicatiebureau met de grootste dekking in EMEA. Ongeveer 1.000 communicatieprofessionals werken in 37 eigen kantoren. Het bureau heeft ook nog eens 20 geaffilieerde bureaus in deze regio. En daarnaast het gespecialiseerde creatieve ontwerpbureau Bisqit en content agency Group SJR. De Nederlander Ingo Heijnen maakt deel uit van het EMEA management team van Hill+Knowlton en is als Senior Vice President verantwoordelijk voor zeven landenorganisaties (Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Griekenland).


Nog twee SABRE awards voor geleverd werk
Hill+Knowlton Strategies won ook nog twee andere EMEA SABRE awards:
- In de Geographic Category - #SaveBooks— De Poolse ‘Chamber of Books’ campagne van Hill+Knowlton Strategies Polen
- Gold Sabre Sector Voeding - de ‘We Can Do It Here—Nescafe’ campagne van Hill+Knowlton Strategies Griekenland.


Noot aan de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Hill+Knowlton Strategies
Ingo Heijnen, telefoon 020-404 47 07
ingo.heijnen@hkstrategies.com
 

Voor meer informatie :

Ingo Heijnen
Strategy director en Sr. Vice President Operations, EMEA

email: ingo.heijnen@hkstrategies.com