21 december 2011

Hill+Knowlton Strategies gaat aan de slag voor Nudge

Communicatieadviesbureau Hill & Knowlton Nederland gaat vanaf januari 2012 het duurzame consumentenplatform Nudge op pro-bono basis ondersteunen.
Hill+Knowlton Strategies gaat aan de slag voor Nudge
Nudge is een platform waarop consumenten kun krachten kunnen bundelen om duurzaamheid te stimuleren en waar zij tips en ervaringen kunnen uitwisselen. Hill+Knowlton Strategies ondersteunt ieder jaar maatschappelijke initiatieven en is onder de indruk van de impact die Nudge in korte tijd op zowel consumenten als bedrijven heeft weten te maken.



Nudge-initiatiefnemer en voormalig Reed-Elsevier topman Jan van Betten heeft ‘zijn’ platform binnen een jaar zien groeien naar bijna 20.000 ‘nudgers’. Dit zijn consumenten die zich willen inzetten voor een duurzamere samenleving en via Nudge een bijdrage willen leveren. “We groeien hard en we hebben al hele mooie initiatieven weten op te starten. Maar we willen verder, groter, breder. Daarvoor hebben we professionele communicatie-ondersteuning nodig. We willen meer consumenten mobiliseren en we zoeken daarbij vooral ook de samenwerking met het bedrijfsleven. Door die twee doelgroepen samen te brengen kunnen we het verschil maken. Geweldig dus dat Hill+Knowlton Strategies zich wil inzetten voor Nudge. Ik zie erg uit naar de samenwerking”, zegt Van Betten.



Hill+Knowlton Strategies zal een specifiek team samenstellen om Nudge gedurende het gehele jaar van advies te voorzien en te helpen bij de uitvoering van communicatie-activiteiten. Ingo Heijnen, Managing Director van Hill+Knowlton Strategies Nederland: “Jan is bij ons geweest om over Nudge te praten. Het hele team was enthousiast, zúlke mooie initiatieven zijn al opgestart. We ondersteunen hem graag”.