26 augustus 2013

Hill+Knowlton Strategies finalist voor Sport Advies Award 2013

Hill+Knowlton Strategies is één van de twee finalisten voor de Sport Advies Award 2013.
Hill+Knowlton Strategies finalist voor Sport Advies Award 2013
We gaan de strijd aan met advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. Het publiek kan nu het filmpje over de twee finalisten bekijken en stemmen op http://www.sportenzaken.nl/. We zijn voor het tweede jaar op rij genomineerd voor de Sport Advies Award en dit jaar finalist.
 
Sport & Zaken reikt de Sport Advies Award jaarlijks uit aan één van de 50 bedrijven die hun kennis doneren aan een sportorganisatie. Met een kosteloos adviestraject helpen zij de sport in Nederland professionaliseren. Elk jaar worden via Sport & Zaken 55 adviestrajecten uitgevoerd.
 
PR plan voor de sportieve fietser
Hill+Knowlton Strategies adviseerde de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU). Deze bond organiseerde in 2012 een aantal activiteiten, waaronder de Oranje Toertocht tijdens de Olympische Spelen, om naast topsporters ook de amateur-fietser te bereiken. Om dit onder de aandacht te brengen, was een PR plan nodig. Sport & Zaken matchte de KNWU met Hill+Knowlton Strategies, die de bond hielp met een PR plan. Ook bracht Hill+Knowlton de KNWU in contact met diverse varia, wat resulteerde in media aandacht en zelfs ledengroei.
 
Stemmen
Tot 13 september kan het publiek het filmpje met het verhaal achter deze twee cases bekijken en stemmen op www.sportenzaken.nl.


De twee finalisten worden daarnaast beoordeeld door een onafhankelijke jury. Deze bestaat uit Eric Luijpers (NOC*NSF), Hans Hoogenveen (Randstad), Johan Steenbergen (Kennispraktijk) en Nienke Kingma (voormalig Olympisch roeister, nu BMC).
De publieksstem bepaalt, samen met het jury oordeel, wie de Sport Advies Award 2013 wint. Deze prijs wordt dit jaar voor de achtste keer uitgereikt.


De winnaar wordt op 19 september bekend gemaakt tijdens het Sportontbijt.
 
Over Sport & Zaken
Sport & Zaken is de matchmaker tussen sport en bedrijfsleven. Tussen sportorganisaties en bedrijven met hart voor sport brengen zij samenwerkingen tot stand, die voor beide partijen rendement opleveren. Dit draagt bij aan hun missie: een optimale samenwerking tussen sport en bedrijfsleven voor een sportiever, vitaler en sterker Nederland.
Bij de stichting zijn ruim 250 bedrijven aangesloten die zich willen verbinden met sportbonden en – verenigingen en maatschappelijke sportorganisaties die versterking kunnen gebruiken. 


Zie voor meer informatie www.sportenzaken.nl .