5 juni 2009

Hill & Knowlton twitterend naar Cannes Lions 2009

•PR is voor het eerst in de 55-jarige geschiedenis onderdeel van de Cannes Lions Awards
•Biz Stone, medeoprichter van Twitter, gaat het Hill & Knowlton seminar leiden in de eerste 'officiële Cannes Lions Tweet-Up' http:/tinyurl.com/HK-Cannes
•Leden van het wereldwijde managementteam van H&K beoordelen awards in de PR Lions categorie
•Hill & Knowlton is sponsor van de Mofilm ‘user-generated content’ wedstrijd

Amsterdam, 5 juni 2009 – Biz Stone, medeoprichter van Twitter, www.twitter.com zal Hill & Knowlton’s seminar van de allereerste 'Officiële Cannes Lions Tweet-Up' leiden tijdens de komende editie van het festival. Hill & Knowlton is het enige PR-bureau dat een seminar zal verzorgen tijdens het evenement, dat één week duurt. Biz zal de sessie leiden die plaatsvindt op maandag 22 juni om 16.00 uur. Biz zal spreken over het leven, de ‘Twitterverse’ en alles daar tussenin, voordat hij live via Twitter vragen zal beantwoorden.

Biz Stone, medeoprichter van Twitter: “Ik voel mij vereerd om dit jaar gastspreker te mogen zijn bij Cannes Lions en verheug mij erop om met ’s werelds beste brand marketeers nieuwe ideeën te bevorderen en hun ervaringen te delen met de sector.”
Tony Burgess-Webb, hoofd marketing Hill & Knowlton zegt: “Het is geweldig dat Biz ons openingsseminar in Cannes zal leiden. Twitter is zonder twijfel het meest hippe communicatieplatform ter wereld op dit moment en het is van grote invloed op de verhouding tussen mensen en merken. En dit heeft ingrijpende gevolgen voor marketing in het algemeen en de PR sector in het bijzonder”.
Twee leden van het global management team van Hill & Knowlton -Jimmy Tay, hoofd van H&K Zuidoost Azië en MaryLee Sachs, global head of marketingcommunicatie en verantwoordelijk voor H&K in de VS- gaan jureren op het festival dit jaar. Vaak betiteld als ‘Oscars van de marketing’ is dit de eerste keer in de 55- jarige geschiedenis van Cannes Lions dat PR is toegevoegd als categorie. Een verandering die erkent dat de rol van PR bij brand communicatie steeds crucialer wordt.
H&K is tevens sponsor van de MOFILM User-Generated Content “You to the Power of 12- U12” wedstrijd op Cannes Lions, http://www.mofilm.com/