2 januari 2012

Hill & Knowlton past corporate identity aan naar Hill+Knowlton Strategies

Communicatieadviesbureau Hill & Knowlton heeft een nieuwe corporate identity ingevoerd die per direct ook in Nederland wordt toegepast.
Hill & Knowlton past corporate identity aan naar Hill+Knowlton Strategies
Het internationale netwerk van Hill & Knowlton gaat verder onder de naam Hill+Knowlton Strategies. Tegelijkertijd is een nieuwe website gelanceerd: http://www.hkstrategies.com. Ook de Nederlandse website www.hkstrategies.nl is aangepast aan de nieuwe huisstijl en zal later dit jaar verder worden aangepast.


Deze update van het merk maakt de ontwikkeling zichtbaar die het bureau in de afgelopen jaren heeft gekenmerkt. Het reflecteert de nieuwe fase waarin strategische communicatie en op business impact gericht advies centraal staan. Dit in combinatie met het belang dat wordt gehecht aan excellente uitvoering. Hill+Knowlton Strategies geeft nu ook in naam en beeld invulling aan deze ontwikkeling. Het samengaan van Hill & Knowlton Inc en Public Strategies Inc, eerder in 2011 past in de geschetste ontwikkelingen.


Hill+Knowlton Strategies zal meer dan ooit de stem van de samenleving aan de bestuurstafels in Nederland laten horen. De huidige tijd kenmerkt zich door de snel gegroeide mediacratie: het publiek bepaalt via de media, zowel online als offline, welke onderwerpen aandacht moeten krijgen van bestuurders in zowel de politiek als het bedrijfsleven. Reputatie is de bepalende factor geworden van zakelijk succes. Door extra inspanningen op het gebied van research & intelligence (meten, analyse en inzichten) en digital/online is Hill+Knowlton Strategies in staat om haar opdrachtgevers inzicht te verschaffen in behoeften en meningen van het publiek, maar ook van andere stakeholders die voor de communicatiestrategie van klanten van belang zijn. Ook de extra investering in de public affairspraktijk in Den Haag past in deze aanpak.


Ingo Heijnen, managing director van Hill+Knowlton Strategies Nederland: “Voor onze klanten betekent deze ontwikkeling een zichtbare bevestiging van het feit dat ze kunnen blijven rekenen op het beste advies op gebied van strategische communicatie en de implementatie en uitvoering daarvan in Nederland en indien gewenst in andere landen. De nieuwe resources op gebied van research die vanuit de Verenigde Staten worden aangeboden zullen leiden tot een verdere versterking van de strategische adviespositie die ons bureau in Nederland heeft”.