2 april 2009

Hill & Knowlton ondersteunt België en Nederland in race om WK voetbal 2018 en 2022

Hill & Knowlton is aangesteld als het officiële communicatieadviesbureau voor de gezamenlijke kandidatuur van België en Nederland voor de FIFA World Cup 2018 en 2022. Tot en met de stemming van het FIFA Executive Committee in december 2010 is Hill & Knowlton verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van alle wereldwijde communicatieactiviteiten van de kandidatuur.
Hill & Knowlton stelt haar volledige wereldwijde netwerk van 73 kantoren in 41 landen ter beschikking aan de kandidatuur van België en Nederland. Het bureau heeft een centraal BID Team samengesteld van adviseurs uit Amsterdam, Brussel en Londen, dat wordt aangevuld met experts uit de Sportsmarketing Practice overal ter wereld. Tevens verzorgt Hill & Knowlton het communicatiemanagement voor de organiserende stichting. Het Nederlandse kantoor fungeert als ‘lead office’.


Harry Been, Directeur van Stichting Kandidatuur België en Nederland 2018/2022, zegt: “We hebben voor Hill & Knowlton gekozen vanwege hun uitgebreide ervaring met bids voor grote sportevenementen en het leiden en uitvoeren van grootschalige internationale communicatietrajecten. Door de samenwerking met Hill & Knowlton kunnen we onze bevolkingen en de wereld laten zien welke bijdrage een WK in onze landen kan hebben aan de ontwikkeling en betekenis van het voetbal.”


Hill & Knowlton heeft een bewezen staat van dienst waar het de communicatie van kandidaturen voor grote sportevenementen betreft. Zo ondersteunde het ondermeer de succesvolle Olympische en Paralympische campagnes van Londen 2012 en Athene 2004. Ook was Hill & Knowlton het officiële communicatieadviesbureau van het organisatiecomité van de Olympische en Paralympische Spelen in Beijing in 2008.


"We zullen de komende twee jaar alles in het werk stellen om de wereld te overtuigen van de sterke kandidatuur van België en Nederland,” zegt Paul Taaffe, Chairman and Chief Executive Officer, Hill & Knowlton. “De race om de organisatie van het WK voetbal in 2018 en 2022 is een mijlpaal in de geschiedenis van bid-campagnes: het is voor het eerst dat maar liefst elf kandidaturen van in totaal 13 landen, zich hebben aangemeld voor dit grootse sportevenement. We zijn vereerd met het vertrouwen dat wij krijgen van de organiserende Belgisch Nederlandse Stichting bij deze belangrijke en impactvolle kandidatuur.”