2 juli 2006

Hill & Knowlton en Incompany: samen in reputatiemeting

Hill & Knowlton is een samenwerking met zakenblad Incompany aangegaan. Incompany publiceert onderzoek naar de reputatie van bedrijven en organisaties, de werknemertevredenheid bij ondernemingen in Nederland en klanttevredenheid in de professionele dienstverleningsindustrie.
De eerste vrucht van de coöperatie was de presentatie van het reputatieonderzoek ‘Incompany 500’ tijdens een diner in het Amsterdamse Amstel Hotel.


De Incompany 500 laat zien welke bedrijven in Nederland de meeste aantrekkingskracht op professionals hebben en welke van deze bedrijven de beste onderliggende reputatie genieten. Dit onderzoek is het vlaggenschip van de jaarlijkse reeks Incompany uitgaven en is dit jaar voor de tweede keer gepubliceerd. Het biedt veel inzicht in aspecten waarop bedrijven in Nederland wel of niet goed hun reputatie weten te managen. Met deze informatie kan Hill & Knowlton klanten helpen bij vraagstukken over corporate reputatie en positionering. Ook de andere twee onderzoeken, die later dit jaar worden gepubliceerd, bieden gegevens die interessant kunnen zijn voor bijvoorbeeld de Internal & Change groep van Hill & Knowlton.


Uitreiking
De publicatie van de Incompany 500 werd gevierd met een exclusief diner in het Amstel Hotel. Onder het toeziend oog van bijna 70 top-communicatieprofessionals uit het Nederlandse en internationale bedrijfsleven werden de awards aan Shell (meeste aantrekkingskracht) en IKEA (beste reputatie) overhandigd. Daarnaast mocht Shell nog een award in ontvangst nemen (‘beste investering’) en vielen Philips (‘beste werkgever’) en Rabobank (‘beste zakenpartner’) ook in de prijzen. Group director Ingo Heijnen van Hill & Knowlton gaf zijn visie op corporate reputatiemanagement.