29 november 2004

Hill & Knowlton Pan European Consultancy of the Year

Het Holmes Report, een toonaangevend jaarlijks onderzoek van sectoranalisten voor de communicatiebranche, heeft Hill & Knowlton uitgeroepen tot Pan European Consultancy of the Year. Volgens Holmes beschikt Hill & Knowlton over het meest uitgebreide, ervaren en meest consistente netwerk in Europa.
Het Holmes Report roemt de formidabele aanwezigheid in Europa met 23 kantoren in 18 Europese landen en de gestage groei van het bureau ondanks de verslechterde economie de laatste jaren. Marketing communicatie is de grootste ‘practice’ in de Europese regio, met een groeiende positie voor sport marketing en sponsoring. Ook de corporate practice wordt door Holmes als zeer divers beschouwd met expertise in crisis & issue management, relaties met stakeholders en financiële communicatie. Holmes vindt Hill & Knowlton “strongest where it matters most”, met topposities in Engeland, België, Duitsland, Nederland, Italië en Scandinavië.


Hill & Knowlton heeft volgens Holmes een ‘tremendous reputation’ en is het meest bekende public relations ‘brand’ in Europa. Respondenten uit het Holmes onderzoek noemden Hill & Knowlton vaker dan enig ander bureau wanneer ze gevraagd werden voor welk ander bureau ze zouden willen werken.


Holmes besluit met de opmerking dat Hill & Knowlton een van de topbureaus is in Europa zowel qua grootte als in kwaliteit en dat “staying ahead of the competition” de grootste uitdaging vormt voor de toekomst.


Het volledige rapport kunt u opvragen bij Anouk Koning via akoning@hillandknowlton.com