8 december 2006

Groei Route Mobiel zet door

Route Mobiel is als snelle en goedkope pechdienst in twee jaar uitgegroeid tot een succesvol alternatief voor de wegenwacht.
In 2006 heeft Route Mobiel 34.000 nieuwe klanten mogen verwelkomen; een groei van bijna 18%. Dit jaar leverde de wervingscampagne meer dan 21.000 nieuwe klanten op, waarvan ruim 12.500 voor 15 november hun lidmaatschap bij de ANWB hebben opgezegd. Route Mobiel heeft nu 228.000 klanten.


Binnen de campagne speelde PR een prominente rol. Net voor de lancering van een intensieve advertentiecampagne startte Hill & Knowlton een PR-offensief. Het management van Route Mobiel en Hill & Knowlton vormden daarvoor een hecht team. Bij de mediabenadering lag een focus op actuele, landelijke media als dagbladen, radio en TV en websites.


Een persbijeenkomst met een presentatie de resultaten van een Maurice de Hond onderzoek vormde de aftrap. Een week later volgde een tweede onderzoek. Ook werd snel en impactvol ingespeeld op actualiteiten als een rechterlijke uitspraak en een test van de Consumentenbond. Talrijke interviews met de directeur van Route Mobiel Michèl Dashorst zorgde voor optimale media coverage. Daarnaast was er een fotomoment met Formule 1 coureur Robert Doornbos.