18 maart 2005

Flinterdun mobieltje bereikt 2,5 miljoen mensen

De media aandacht voor het nieuwste mobieltje van Motorola was overweldigend. Gebaseerd op circulatiecijfers werden in twee maanden tijd ruim 2,5 miljoen mensen bereikt. De RAZR V3 is één van Motorola’s meest succesvolle toestellen ooit geworden.
Sinds de introductie in november 2004 heeft Motorola in nog geen drie maanden tijd ongeveer 750.000 RAZR V3-toestellen weggezet.* Dat is drie keer meer dan oorspronkelijk verwacht.


Er werd al geruime tijd reikhalzend naar uit gekeken. Op Internet was er lang voor de introductie al een ware hype ontstaan. De forums stonden er vol mee en naarmate de tijd verstreek nam het ongeloof toe. Motorola, de uitvinder van de openklap telefoon, zou op de markt komen met een werkelijk flinterdun mobieltje. Het toestel zou geen druktoetsen maar tiptoetsen hebben en het zou geheel uit zilver metaal vervaardigd zijn.


Dichtgeklapt niet groter dan creditcard en voorzien van alle technische snufjes; de RAZR V3 van Motorola leek te mooi om waar te zijn. Wekelijks werd Hill & Knowlton gebeld door journalisten (en soms zelfs door consumenten) of de RAZR V3 al uit was en of ze het toestel konden uitproberen. Alle verwachtingen werden waargemaakt toen het toestel verscheen,  de functies van de Moto RAZR V3 bleken in het echt nog mooier. Zelfs het feit dat Hill & Knowlton slecht één exemplaar ter beschikking had en een maximale uitleentermijn van een week hanteerde, kon de pret niet drukken. Binnenkort komt er ook een zwarte editie van de RAZR op de markt.


* Business Week, 31 januari 2005