24 november 2015

Feestseizoen van start met Turn on the Lights

Spectaculaire, internationale theateracts en het ontsteken van 600.000 lichtjes in vijf winkelsteden vormden het startsein

In Nederland is het nationale feestseizoen donderdagavond onder grote belangstelling van start gegaan met Turn on the Lights.
Feestseizoen van start met Turn on the Lights
Vijf internationale bekende theateracts verzorgden een spectaculair optreden op de pleinen voor de Bijenkorf in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. Hoogtepunt was het ontsteken van de feestverlichting aan de gevels van de filialen. Met de verlichte gevels en feestelijke etalages is het meest luxe warenhuis van Nederland klaar om iedereen in Nederland te laten genieten van het feestseizoen 2015.


Feestelijke nationale traditie op hoog internationaal niveau
De ontsteking van de feestverlichting, gevolgd door de spectaculaire vuurwerkshows, vormden in de vijf steden de apotheose van een feestelijke, nationale traditie. Turn on the Lights kan zich na acht jaar meten met internationale openingen van het feestseizoen zoals we die kennen in Londen, New York en Parijs.
 
Spectaculair optreden van Close Act in Amsterdam
In Amsterdam verrichtte Bridget Maasland om 19.00 uur de opening van Turn on the Lights op de Dam. Hierna trad het internationaal vermaarde theatergezelschap Close Act op met hun indrukwekkende voorstelling Globe, ge├»nspireerd door actuele thema’s uit de wereldcultuur en de universele verhalen van Astrid Lindgren. Onderdeel van de show was een optreden van Eurovisie Songfestival winnares Loreen. Via de livestream op debijenkorf.nl keken ook vele duizenden mensen mee.
 
Ook in de andere steden vonden spectaculaire optredens plaats, die door veel mensen werden bezocht. Hoogepunt van de avond was het bijna gelijktijdig ontsteken van de feestverlichting op de gevels van de filialen van de Bijenkorf, gevolgd door een indrukwekkende vuurwerkshow.
 
De nationale start van het feestseizoen
Turn on the Lights heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een lokale (Amsterdam) tot een nationale (vijf winkelsteden) aftrap van het feestseizoen, met een internationale uitstraling. Directeur Marketing van de Bijenkorf Robert Bohemen: ‘Met veel trots kijken wij terug op de nationale start van het feestseizoen, dit jaar alweer voor de achtste keer. Wij kijken het gehele jaar uit naar dit moment omdat we nu helemaal klaar zijn om iedereen in Nederland te ontvangen in onze feestelijk ingerichte filialen en onze bezoekers het onvergetelijke feestgevoel te geven’.