19 juli 2013

European Communication Monitor 2013

Onlangs zijn de resultaten gepresenteerd van de European Communication Monitor. De Monitor geeft een overzicht van de stand van zaken en trends in het Europese communicatielandschap en is een initiatief van EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) in partnership met EACD (European Association of Communication Directors) en Communication Director magazine, ondersteund door Ketchum.
European Communication Monitor 2013
De toenemende betekenis van strategische communicatie voor organisaties en het immer groeiende belang van online communicatie en social media expertise zijn belangrijke topics uit het onderzoek.


Het onderzoek is uitgevoerd door een onderzoeksgroep van 11 Europese universiteiten (waaronder de UVA) onder 2710 respondenten in 43 landen en richt zich op vijf hoofdthema’s:
 
  • Karakteristieken van de communicatieprofessional (demografische kenmerken, opleiding, functie, expertise);
  • Structuur en kenmerken van de organisaties waar zij werkzaam zijn;
  • Eigenschappen van de communicatiefunctie;
  • De huidige situatie van strategische communicatie;
  • De opvattingen over de belangrijkste ontwikkelingen op gebieden als: strategie├źn voor CEO-positionering, crisismanagement, internationale en cross cultural issues, interactie met gatekeepers en publiek in de veranderende, complexe digitale wereld.
Bekijk voor een beknopt overzicht van de resultaten de video.


Voor meer informatie en het volledige onderzoek, klik hier.