18 juni 2006

Communicatie Adviesbureau Hill & Knowlton genomineerd voor Sabre Awards

Hill & Knowlton Nederland heeft drie nominaties gekregen voor de Sabre Awards. Holmes Group reikt op 24 mei in Berlijn de Europese Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) uit. Campagnes van Hill & Knowlton zijn genomineerd in drie categorieën: Interne communicatie, Benelux en Pharmaceutical.
De volgende cases zijn genomineerd:


In de categorie Interne Communicatie:
Interne campagne klanttevredenheid bij ING Retail - Tevreden Klant Prijs 2005: De doelstelling hierbij was om de kennis van en draagvlak voor de doelstellingen en strategie van ING Retail (de overkoepelende organisatie van Postbank, ING Bank en RVS Verzekeringen) te vergroten. Deze interne campagne was het communicatiespeerpunt van ING Retail in het tweede kwartaal van 2005.


In de categorie Benelux:
UCB Pharma - Introductie Kentera: Hill & Knowlton begeleidde de introductie van Kentera als pleister - een nieuwe toedieningsvorm -, voor de behandeling van een overactieve blaas. Hill & Knowlton zorgde voor een brede mediabenadering die parallel liep aan de benadering van de artsen door de buitendienst van UCB Pharma.


In de categorie Pharmaceutical:
Ongelijke behandeling van kankerpatiënten in Nederland: Het huidige vergoedingssysteem van kostbare, innovatieve kankermedicijnen leidt in Nederland tot een onacceptabele ongelijkheid onder patiënten; sommige ziekenhuizen leveren de nieuwste en beste medicijnen, andere ziekenhuizen onthouden patiënten van behandeling. Hill & Knowlton zorgde ervoor dat dit issue hoog op de politieke agenda kwam te staan, waardoor de Minister zich gedwongen zag een wijziging door te voeren om kostbare geneesmiddelen beter beschikbaar en beter financierbaar te maken.


Vorig jaar werd Hill & Knowlton Nederland reeds onderscheiden met de Europese Sabre Award voor de kerstpakkettencampagne. Hill & Knowlton Internationaal ontving in totaal 14 nominaties voor de Sabre Awards dit jaar.


Over Sabre
De Europese Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) worden uitgereikt door Holmes Group, de organisatie die al jaren de grootste PR prijzen in de Verenigde Staten uitreikt en al 15 jaar het toonaangevende rapport over de internationale PR sector publiceert. Dit jaar organiseert Holmes voor de tweede maal het 'PR Awards Programme', waarbij PR bureaus hun beste cases hebben ingezonden.