8 december 2006

Bekijk innovatie in de praktijk

Marktgedreven groei en innovatie zijn belangrijke pijlers van de DSM strategie Visie 2010 ‘Building on Strenghts’. Die wordt onderstreept door substantiële additionele investeringen in innovatie. Om aan de buitenwereld te laten zien wat deze investeringen in innovatie concreet opleveren, ontstaat het idee voor een jaarlijks terugkerend innovatie-evenement.
Dit eerste Innovation Event vindt plaats op de Research Campus in Geleen. Verschillende presentaties op het gebied van innovatie in voeding en hoogwaardige materialen én demonstraties van concrete eindproducten geven de 33 aanwezige journalisten uit Nederland, Duitsland, Zwitserland, België en China een idee van wát de focus op innovatie betekent in de praktijk. Zo wordt de Joysteer gedemonstreerd - een toepassing waardoor patiënten met een armspierziekte zelfstandig een auto kunnen besturen, gemaakt van het DSM materiaal Stanyl -, en een airbag die door innovatieve DSM materialen nog veiliger is. Ook komt de status van de innovatiedoelstellingen die DSM zichzelf gesteld heeft in de Vision 2010 strategie aan bod. De ochtend wordt afgesloten met een lunch, bereid met producten waarin DSM ingrediënten verwerkt zijn.


De aanwezige journalisten beschouwen het evenement als ‘zeer informatief en nuttig’. Ze geven aan dat het ‘goed is om de producten echt te kunnen zien en aanraken’, en dat het ‘volledig voldoet aan de verwachtingen’. Door de aanwezigheid van buitenlandse media én de audiovisuele link met het DSM laboratorium in China, krijgt het geheel een internationaal karakter.


Hill & Knowlton is nauw betrokken bij de ontwikkeling, de voorbereiding en uitvoering van het Innovation Event. Door intensieve samenwerking met de zusterkantoren in het buitenland, wordt innovatie actief onder de aandacht gebracht van internationale media. Dankzij de positieve reacties en de goede publicaties na afloop, is besloten dit evenement volgend jaar weer een vervolg te geven.