24 november 2005

Amstel ballenbar helpt mannen in vrouwenomgeving

Amstel bier gaat dit jaar op zoek naar de mannen die de steun van het biermerk het hardst nodig hebben. Als eerste actie rondom dit thema is de Amstel Ballenbar opgezet op de huishoudbeurs in de RAI.
De ballenbar is geïnspireerd op de ballenbak van IKEA, echter met het verschil dat vrouwen hier hun man kunnen afleveren en ophalen. Onderzoek van Hill & Knowlton wijst uit dat van de Nederlandse mannen maar 13% met plezier naar de huishoudbeurs gaat; 87% doet dit met tegenzin. Echter, ook dit jaar werden weer 30.000 mannen verwacht op de beurs. Om deze mannen bij te staan ontwierp Amstel de ballenbar om mannen te vermaken met muziek, bitterballen, golfballen en voetbal. En natuurlijk Amstel Bier.


Hill & Knowlton creëerde in samenwerking met de klant en het reclamebureau een media strategie die resulteerde in media aandacht voor en rondom dit unieke mannenevent. Amstel ziet de behaalde media aandacht op nationale radio en televisie en in kranten, tijdschriften en het internet dan ook als hoge waarde voor hun ‘brand recognition’. Daarnaast is de opzet van de Amstel ballenbar geslaagd en overweegt Amstel om de ballenbar vaker in te zetten, en misschien zelfs over de grens.