31 juli 2009

11 vragen aan Jochem de Boer en Annelies Houtzagers

Annelies Houtzagers (AH) is Strategy Director bij Hill & Knowlton. Jochem de Boer (JdB) is als Marketing Manager bij Hero verantwoordelijk voor de marketing van het merk in Nederland. Hero is bekend van producten als Fruit2Day, FruitOntbijt, Hero jam en Hero Cassis.Samen werken ze aan verschillende PR-projecten, zoals de introductie van nieuwe producten en ontmoetingen met journalisten.
1. Waarom heb jij deze baan?
AH: Omdat werken in de communicatie nog steeds een leuke uitdaging is.
JdB: Vanwege een combinatie van uitgebreide ervaring in consumentenmarketing, en een ondernemende inslag.


2. Wanneer was je voor het laatst aangenaam verrast in je werk?
AH: Toen ik merkte dat mijn coaching sessies mensen daadwerkelijk in beweging bracht.
JdB: Onlangs nog, toen Hero Fruit2Day door consumenten de eerste Vrouw Vlinder Award in de categorie “Drinken” kreeg toebedeeld: een mooi compliment van consumenten!


3. Wat is jouw grootste uitdaging?
AH: Plezier houden in mijn werk.
JdB: Het Hero merk top-of-mind maken in Nederland.


4. In 2009 wil ik ten minste nog…
AH: Een aantal (team) coaching sessies begeleiden en een leuke vakantie hebben.
JdB: op vakantie!


5. Wat is de grootste ergernis in je werk?
AH: Veel gepraat over niets en ook nog eens weinig actie.
JdB: Mensen die ervoor kiezen om te blijven hangen in het verleden. “Daar hebben we al eens naar gekeken en toen werkte het ook niet”.


6. Hill & Knowlton is succesvol als…
AH: We (meer) doen dan we beloven.
JdB: zij ervoor zorgt dat Hero haar visie op Fruit succesvol kan overbrengen op consumenten en professionals.


7. Wat is het mooiste resultaat dat je dit jaar hebt geboekt?
AH: Mijn opleiding coaching afgerond tegen verschillende stromingen in.
JdB: Dat moet nog komen! Het kan tenslotte altijd beter…


8. Waardoor werkt het tussen jullie?
AH: We hebben duidelijk het gezamenlijke doel voor ogen, blijven communiceren, checken en overleggen.
JdB: We delen een passie voor resultaten, en een voorkeur voor directe communicatie.


9. Persbericht ja/nee?
AH: Liever niet, één op één contact werkt veel beter (maar is wel arbeidsintensief).
JdB: Jazeker! PR is heel belangrijk voor Hero als authentiek medium voor zowel consumenten als professionals.


10. Blackberry ja/nee
AH: Ja ! Ik kan kan niet meer zonder, tot grote ergernis van het thuisfront.
JdB: Nee. Ik ben alleen maar succesvol door het delegeren van verantwoordelijkheid en vertrouwen in het Hero team.


11. Favoriete sport
AH: Tennis, als mijn kids spelen kan ik er uren naar kijken…
JdB: Squash: lekker intensief en efficiënt qua tijd.