9 mei 2007

11 vragen aan Ewald Frénay & Kristel Thijssen

Ewald (EF) is Vice President Enjoyment bij LEAF International en Kristel (KT) is consultant in de marketing groep van Hill & Knowlton.

Samen hebben zij gewerkt aan de introductie van Red Band Truly in Nederland; een nieuw assortiment snoep van LEAF waarin minder suikers, fruitsappen en natuurlijke ingrediënten centraal staan.
1. Waarom heb jij deze baan?
EF: Omdat de baan zo veelzijdig is met een constante druk om het verschil te maken.
KT: Omdat ik er veel plezier aan beleef en steeds weer een andere uitdaging voor mijn kiezen krijg.


2. Wanneer was je voor het laatst aangenaam verrast in je werk?
EF: Het zeer positieve resultaat dat we internationaal bereikt hebben met de introductie van Red Band en Malaco Truly......Nu de consument nog!
KT: Een door ons gerealiseerd artikel van Red Band Truly in het Algemeen Dagblad, wat goeie spin off kreeg in 5 andere media zoals Radio 538 en op Radio 1 'Met het oog op morgen'. Je hoopt daar altijd wel op, maar hebt het niet in de hand.


3. Wat zie je als jouw grootste uitdaging?
EF: De verschillende landen waar ik dagelijks mee werk door hetzelfde poortje te krijgen.
KT: Mijn werk moet goed zijn, eigenlijk beter dan dat. Ik vind het vreselijk frustrerend om achteraf te moeten concluderen dat mijn route niet de beste was.


4. Eind 2007 wil ik...
EF: ... middels business resultaten bevestigd krijgen dat we, zakelijk, met het Truly concept op het juiste consumenten spoor zitten en privé te kunnen zeggen dat ik de Zevenheuvelenloop binnen de 1.15 uur heb gelopen.
KT: ...terugkijken op een jaar waarin ik heb gewerkt aan mooie projecten met tevreden klanten en veel heb kunnen lachen met mijn collega's.


5. Wat weet niemand van jou?
EF: Dat ik privé wel heel erg belangrijk vind.
KT: Het geslacht van de baby in mijn buik.


6. Wat is je grootste ergernis in je werk?
EF: Collega's die niet verder kunnen kijken dan hun eigen landsgrenzen lees ego.
KT: Wanneer journalisten niet willen inzien dat ze een mooi verhaal aan zich voorbij laten gaan.


7. Wat is het mooiste resultaat dat je hebt geboekt?
EF: PR als marketinginstrument laten werken voor een snoepintroductie.
KT: Voor LEAF een hele mooie introductie van Red Band Truly, binnen mijn H&K loopbaan alle voorpagina's Telegraaf


8. Waardoor werkt het tussen jullie?
EF: We werken als team met hetzelfde doel. En niet geheel onbelangrijk; het klikt qua persoonlijkheden.
KT: Ewald is lekker direct en geeft heel duidelijk aan wat hij wil. Zo ontstaan er nauwelijks misverstanden en werken we echt samen op dezelfde golflengte.


9. Blackberry ja/nee?
EF: Ja, verslavend, continue het idee dat je 'moet' kijken naar nieuwe berichten. Kan niet meer zonder.
KT: Ja, lang leve de bereikbaarheid. (Krijg ik er nu ook één?)


10. Weblog ja/nee?
EF: Houd ik me niet mee bezig, blijkbaar onderschat ik het.
KT: Ja, de impact en kracht van blogs wordt nog te vaak onderschat door merken.


11. Persbericht ja/nee?
KT: Nee, het is niet altijd de beste manier om je verhaal te vertellen.
EF: Kristel's antwoord op deze vraag had ik eerder moeten weten.