Een greep uit ons werk
Ontmoet onze senior adviseurs

Sportcommunicatie – de sport in de schijnwerpers

Hill+Knowlton Strategies ondersteunt organisaties in de sport bij het op consistente en effectieve wijze organiseren van mediarelaties en sponsoring-inspanningen rond teams, activiteiten en evenementen, met maximale en positieve media-aandacht als resultaat.

 
Sportcommunicatie Hill+Knowlton Strategies
De organisatie en sponsoring van sportieve, culturele of maatschappelijke activiteiten lijkt soms een zeer eenvoudige operatie: de organisatie verschaft de financiële middelen en de positieve media-aandacht rond het evenement ontstaat ‘als vanzelf’. Maar hoe organiseert de organisatie mediarelaties en de sponsoring-inspanningen rond teams, activiteiten en evenementen op zodanige wijze, dat organisatie of product kan rekenen op maximale zichtbaarheid in de media? Te vaak wordt op het laatste moment een persbericht bedacht en wordt er geen regie en planning gevoerd op een goede inbreng van het verhaal in de media.
 
Regie en planning wordt hoofdzaak
Met sportcommunicatie dienstverlening van Hill+Knowlton Strategies wordt die regie en planning hoofdzaak in plaats van bijzaak. Het is een bijzonder specialisme van dit communicatieadviesbureau. Het is een combinatie van marketingcommunicatie en ondernemingscommunicatie voor de sport en voor de sponsor, gericht op het realiseren van zichtbaarheid en onderscheidend vermogen. Centraal staat een goede ontwikkeling van de boodschap in een vroeg stadium en de woordvoering daarover in de media.
 
In lijn met communicatiestrategie
De boodschap wordt ontwikkeld in lijn met de communicatiestrategie, verwachtingspatronen, doelstellingen, motieven, relevantie, belofte en bewijs van de betrokken organisatie(s). Mediatraining van woordvoerders voor een relevant verhaal is deel van de uitvoering.
 
Sportcommunicatie biedt opdrachtgevers zichtbaarheid én onderscheidend vermogen van de sportorganisatie, de kandidatuur, het evenement of de sponsor. Om dit mogelijk te maken, is een goede message development in een vroeg stadium essentieel. De ‘message’ wordt ontwikkeld in lijn met verwachtingspatronen, doelstellingen, motieven, relevantie, belofte en bewijs van de betrokken organisatie(s).


Concrete ondersteuning
De experts van Hill+Knowlton Strategies hebben brede, gespecialiseerde ervaring in:


• Ontwikkelen en uitvoeren van sportcommunicatieprogramma’s (free publicity)
• Opzetten en onderhouden van sponsoring management- en communicatieprogramma's in de sportwereld. In deze programma's komt elk element aan bod dat bepalend kan zijn voor succesvolle sponsoring, met maximale media-aandacht, impact op de doelgroepen
• Begeleiding bij de ontwikkeling van de strategie
Message development & mediatraining en effectmeting
• Media management, accreditatie en begeleiding van bijvoorbeeld fotosessies
• Bemanning ter plaatse tijdens evenementen in Nederland en in het buitenland via het internationale Hill+Knowlton Strategies-netwerk.


Onze (recente) klanten zijn onder andere:
The HollandBelgium Bid WK 2018/2022, Olympisch Vuur (Olympisch Plan 2028), Johan Cruyff Foundation, Meer dan Voetbal, KNMV (Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging), KNWU (Koninklijke Nederlandse Wielren Unie) en KNSB (Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond).


Wilt u meer weten? De sportpractice-adviseurs van Hill+Knowlton Strategies schrijven regelmatig artikelen over sportcommunicatie op http://sportknowhowxl.nl/Sportcommunicatie

Voor meer informatie :

Paul Kok
Strategy Director

telefoon: +31204044707
email: paul.kok@hkstrategies.com